Sunday 26 March 2017

Klawang Sunday Ride 26/03/2017

KLAWANG SUNDAY RIDE (26/03/2017)

Assalamualaikum w.b.t dan Salam Sejahtera

 Alhamdulillah, hari ini berkesempatan ride hujung minggu melayan Klawang (Kuala Klawang) secara solo lagi. Itu pun keluar dari rumah sudah pukul 11:30 pagi. Dalam grup-grup 'Whatsapp' ada yang ke Awana, Lentang dan Lemang To'ki. Tak sempat nak join, jadi ride santai alon-alon ke Kuala Klawang sekadar memanaskan motor.

  KIC tengahari tadi macam kat Losail (Qatar) la pulak. Masa naik ada 'spot' jalan dah basah permulaan Stage 2 dek hujan ditengahari. Sampai kat Genting Peras, alamak dah hujan lak pulak tapi tidak lebat. Lepas beberapa km, tiada hujan pulak. Kereta pun macam banyak dari biasa terutama dekat Stage 1, mungkin baru balik dari aktiviti berbasikal. Terdapat CIMB Cycle 2017 di Seri Menanti. Dua kategori dipertandingan iaitu '35km Challenge Ride' Dan '120 km Edurance Ride'. Bagi kategori 'Endurance Ride' sejauh 120 km dengan route Kuala Pilah - batu Kikir - Simpang Pertang - Kuala Klawang - Pantai - Kuala Pilah.

Sampai Klawang Pit Stop dalam 12:30 tengahari, masih ada grup motor dan ada juga baru sampai. Gambar-gambar sekitar di Klawang Pit Stop







Route hari ini:



Semasa balik pula,  hujan rintik-rintik di Stage 2 sebelum sampai simpang 3 ke Batu 18.

Alhamdulillah selamat sampai rumah dalam pukul 2:30 petang.

Terima kasih kerana melayari blog ini.

Wassalam,

Fauzy

Follow@Twitter:  
View web version if you have problem in viewing mobile version

No comments:

Post a Comment